3. etapa

 

POJEDNÁVANIE O TOM, AKO PROJEKT POKRAČUJE:

V tejto etape sme sa zamerali predovšetkým na funkčnosť celého nášho projektu. Dorobili sme všetky úrovne dosiaľ naprogramovaných hier a hlavne sme pridali ďalších 5 nových hier so všetkými obtiažnosťami. Pribudli nové grafické výtvory, predovšetkým nové pozadia, ikonky obtiažností, atď. Pridali sme aj nové databázy slov, javov, ale aj slabík.

 

 

V oblasti tematických hier sme vymysleli ďalšie podoby, predovšetkým sme sa zamerali na slabiky a hlásky, dieťaťu dávame väčší priestor pri vytváraní slov (aj s možnosťou chybných úvah). Okrem toho sme pridali niektorým hrám hravejší rozmer, napríklad hra na žabky, kde okrem jazykových znalostí musí dieťa zapojiť aj svoje logické myslenie.

 

 

Popisy pridaných hier:

Hra skrývačka – Cieľom tejto hry je kliknúť na správnu kartičku, ktorá prislúcha zadanému javu, pričom spolu s touto kartičkou sa postupne zjavujú aj iné a dieťa má pohotovo nájsť tú správnu. Z didaktického hľadiska ide o fixovanie tvaru slova  nenútenou formou vo vedomí dieťaťa, ako aj jeho priradenie k danému javu.

 

 

Hra so snehuliakom – Tu má dieťa za úlohu zo zadaných slabík poskladať príslušné slová, pričom medzi slabikami sú správne aj nesprávne pravopisné formy slov, takže dieťa sa musí rozhodnúť, ktoré z ponúkaných slabík použiť(dieťa má pri chybnej voľbe možnosť autokorekcie). Didakticky ide metódu učenia sa pokus -omyl.

 

Hra  skladanie slov – V tejto hre dieťa z daných kartičiek (hlásky, slabiky) skladá slová. Pokiaľ sú správne, tak ich program zlepí dokopy a ukáže v pravej časti obrazovky. Dieťa má tak priestor pre divergentné myslenie. A tiež sa cvičí pri gramatickom tvorení slov (spájanie predpôn a základov slovies).

 

 

 

 

 

Hra na žabky – Cieľom je poskladať slovo zo slabík, pričom slabiky predstavujú žabky a pohybujú sa podľa určitého skákajúceho algoritmu. Dieťa musí na tento princíp najskôr prísť a postupne táto hravá podoba bude dôvodom, aby sa k nej dieťa vracalo. Pri vyučovaní môže poslúžiť ako odmena.

 

 

 

 

Hra písací stroj – Ktorá v skutočnosti nie je ani hrou, respektíve v uzavretej podobe, nakoľko je to len akýsi písací stroj, ktorý umožňuje dieťaťu vytvárať kartičky s vlastnými slovami, ako aj dáva priestor učiteľovi pri práci s vetnými členmi, lebo popri kartičkách možno vytvárať aj hrany, ktoré dané kartičky spájajú (čiže ide vlastne o grafické znázornenie viet).

 

 

Čo sa týka spolupráce, čím ďalej, tým je lepšia a veselšiaJ.

 

PLÁNY DO ĎALŠEJ ETAPY alebo POJEDNÁVANIE O TOM, ČO BUDE:

Tentokrát treba už len projekt doladiť a pridať posledné úpravy, to znamená –pridať ozvučenie, sfunkčniť ikonky, pridať orientáciu a návody ku hrám pre deti aj učiteľa.